Тест «Психологічна готовність до школи»

Пропоную батькам виявити готовність дитини до школи за допомогою такого тесту.

Інструкція. Оцініть кожне твердження за 5-бальною шкалою у такий спосіб:

5 балів – так буває завжди;

4 бали – іноді буває інакше;

3 бали – уміння розвинені слабко;

2 бали – уміння виявляються рідко;

1 бал – завдання виконує за допомогою дорослого.

Психологічна готовність:

легко знаходить спільну мову з однолітками;

знає, що можна робити, а що – ні;

не виявляє агресію;

не соромиться звернутися за допомогою до дорослого;

легко переносить зміни.

Організованість і дисциплінованість:

добре розуміє завдання, уміє доводити роботу до кінця, без контролю з боку дорослого;

уміє завершити роботу, оцінити її якість;

уміє знаходити помилки та виправляти їх;

невдачі не дратують її, доброзичливо сприймає допомогу дорослих;

уміє працювати без перерви не менше, ніж 15 хвилин не відволікаючись.

Інтелект:

уміє визначити подібні й відмінні риси явищ, предметів, процесів;

з інтересом сприймає нову інформацію і ставить запитання;

добре запам’ятовує і відтворює послідовність подій у житті, малюнках, історіях;

має елементарний запас знань про себе та навколишній світ.

Підбиття підсумків. Підрахуйте кількість балів за кожен блок окремо.

20 – 25 балів за блок – дитина повністю готова до школи.

10 - 19 балів за блок – з дитиною постійно серйозно займатися перед школою.

Менше 10 балів за блок – дитині й батькам необхідно проконсультуватися з психологом і педагогом. Такій дитині краще не поспішати йти до першого класу.

 

Коли починати готувати дитину до школи? Як краще це робити? Чому і як вчити?

Єдиного для всіх рецепту немає, та й бути не може: з одним треба більше говорити, іншого більше слухати, з третім бігати і стрибати, а четвертого учити "хоч хвилиночку" сидіти і уважно працювати. Одне ясно - готувати дитину до школи потрібно; і все, чому ви навчите дитину зараз, а головне - чому вона навчиться сама, допоможе їй бути успішною у школі.

Для вас, турботливі батьки, створена ця пам'ятка, щоб ви змогли скористатися деякими рекомендаціями з підготовки дитини до школи. Від того, як пройде перший навчальний рік, залежить все подальше життя дитини.

На етапі підготовки:

• Уникайте надмірних вимог

• Надавайте право на помилку

• Не думайте за дитину

• Не перевантажуйте дитину

• Не пропустіть перші труднощі і зверніться до вузьких спеціалістів.

• Влаштовуйте дитині маленькі свята.

Документи, необхідні для зарахування дитини до першого класу:

1. Заява визначеного зразка

2. Копія свідоцтва про народження

3. Копія або оригінал медичної довідки №086-1/0

4. Копія або оригінал висновку ІРЦ (за наявності)

 

В обов'язковий набір першокласника входять:

1. Портфель

2. Пенал

3. Кулькові ручки

(із синьою пастою)

4. Прості олівці, ластик

5. Лінійка ( до 20см)

6. Кольорові олівці

7. Акварельні фарби і гуаш

8. Пензлі для малювання

9. Альбом для малювання -2

10. Стаканчик «непроливайка»

11. Набір кольорового паперу

12. Картон білий і кольоровий

13. Ножиці з тупими кінцями

14. Клей ПВА

15. Пластилін, дощечка для ліплення

16. Папки для праці, для малювання

17. Зошити:

● в клітину;

● в косу лінію з допоміжною лінією

18. Обкладинки для зошитів

19. Обкладинки для підручників

20. Набір цифр

21. Набір "звуків"

22. Шкільна форма

24. Спортивна форма (спорт.костюм ,

футболка ,спортивне взуття)

25. Конструктор

Все шкільне приладдя і одяг першокласника слід підписати або помітити умовними значками.

 

ЯК БАТЬКИ МОЖУТЬ  ДОПОМОГТИ ДИТИНІ УНИКНУТИ ДЕЯКИХ ТРУДНОЩІВ?

1) Організуйте розпорядок дня:

• стабільний режим дня;

• повноцінний сон;

• прогулянки на повітрі.

2) Формуйте у дитини вміння спілкуватися

• Зверніть увагу на те, чи вміє ваша дитина вступати в контакт з новим дорослим, з іншими дітьми, чи вміє вона взаємодіяти, співпрацювати.

3) Приділіть особливу увагу розвитку довільності

• Вчіть дитину керувати своїми бажаннями, емоціями, вчинками. Вона повинна вміти підчинятися правилам поведінки, виконувати дії за зразком.

4) Щодня займайтеся інтелектуальним розвитком дитини

• Під час прогулянок спостерігайте зміни в природі. Звертайте уваги на різні явища природи (дощ, сніг, веселка, листопад, туман, вітер, хмари, буря, світанок, захід).

• Вивчіть назви пір року. Тренуйте вміння визначати час року на вулиці і картинках.

• Використовуючи лото і книги, вчіть з дитиною назви: диких і домашніх тварин, птахів, польових і садових квітів, дерев, предметів посуду, предметів меблів, одягу, головних уборів, видів взуття, іграшок, шкільного приладдя, частин тіла, назви міст, назви улюблених казок і їх героїв.

Увага! Дитина 5-6 років не може працювати довго: 10-15 хвилин - ось межа, а потім вона повинна відпочити, відволіктися. Тому всі заняття повинні бути розраховані на 10-15 хвилин.

• Розвивайте зв'язну мова дітей. Вчить переказувати казки, зміст мультфільмів.

• Складайте оповідання за картинками.

• Слідкуйте за правильною вимовою і дикцією дітей. Промовляйте скоромовки.

• Можна займатися з дитиною звуковим аналізом простих слів (будинок, ліс, куля, суп). Навчіть знаходити слова ,які мають, наприклад, звук «л».

• Знайомте дитину з буквами і їх друкованим зображенням, а також звуком, що позначає конкретну літеру.

• Навчіть дитину розрізняти і правильно називати основні геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник, прямокутник), порівнювати і розрізняти предмети за величиною (більший, менший) і кольором.

• Навчіть дитину рахувати до 10 і назад, порівнювати кількість предметів (більше, менше, стільки ж). Познайомте із зображенням цифр

• Навчіть визначати положення предметів на площині, знати слова, що позначають місце розташування і правильно розуміти їх значення:

попереду, позаду, справа, зліва, зверху, над, під, за, перед.

• Розвитку дрібної моторики руки дитини допоможуть малювання, штрихування, розфарбовування (але невеликих поверхонь), нанизування намистин, гудзиків, ліплення, визначення наосліп форми предметів (споча- тку найпростіших, потім можна ускладнюва ти), ігри з дрібними предметами (мозаїка).

Увага! При виконанні будь-яких письмо- вих завдань стежте за правильним положенням ручки (олівця), зошити, позою школяра! Рука не повинна бути сильно напружена, а пальці - трохи розслаблені.

• Копіюйте фігури. Це завдання сприяє роз- витку координації, умінню правильно сприй- мати фігури, розташовані на площині аркуша, розрізняти прямі, криві, похилі дотримува- тися співвідношення штрихів і положення фігур між собою.

Увага! При виконанні графічних завдань важливі не швидкість, не кількість зробле ного, а точність виконання - навіть найпростіших вправ.

Тривалість роботи - 3-5 хвилин, потім відпочинок, переключення і, якщо не на- бридло, ще 3-5 хвилин роботи. Не переходь- те до наступних завданнях, якщо не освоєно попереднє (лінії повинні бути чіткими, рівни- ми, впевненими).

Бажаю вам успіхів!!!

Спроможність школи: 1 клас - 30 учнів